איך לבחור טבעת אירוסין?

נשים רבות מתכננות את חתונתן מגיל צעיר.

הכול צריך להיות מושלם: החתן, השמלה, האולם והטבעת.

כולן משתוקקות לאירוע מדהים ולחוויה בלתי נשכחת.

טבעת אירוסין יפה שתשמח את הכלה היא דרך סלולה לחתונה מוצלחת, אבל איך בוחרים את הטבעת המושלמת?

 

משווים למקור

אחת הדרכים לקלוע לטעמה של הכלה בבחירת טבעת האירוסין, היא להסתכל על התכשיטים שהיא עונדת. ישנן בנות שמשלבות זהב לבן עם זהב צהוב, אך רוב הבנות הולכות עם צבע קבוע של תכשיטים. מספיק מבט אחד אל עבר הכלה כדי לראות מהו הצבע אותו היא מעדיפה לענוד. בנוסף לכך, כדאי להבין מהו סגנון התכשיטים אותו אוהבת הכלה לענוד- האם תכשיטיה עדינים? האם הם בסגנון מודרני או וינטג? האם היא משלבת כמה יהלומים או יהלום אחד? כך תוכלו להגיע לחנות עם מידע על הכלה ובעזרת המוכר להתאים טבעת שתקלע לטעמה. כדי להתאים את הטבעת שאנחנו רוכשים לטעמה של הכלה לעתיד אפשר גם להתייעץ עם חברה טובה שלה או עם אימא שלה. סיכויים רבים כי היא דיברה איתן על נושא הטבעת ספציפית או תכשיטים בכללי.

 

כיצד קראט מספר על איכות הזהב?

קראט הוא דרך לדעת כמה הזהב טהור. 24 קראט הוא זהב טהור לחלוטין – כלומר 100% זהב שאינו מעורבב עם מתכות אחרות. זהב טהור הוא רק מידי ואינו נהוג להכין ממנו טבעות. רוב הטבעות עשויות מ14 קראט (50% זהב טהור) או 18 קראט (75% זהב טהור). את טבעות האירוסין נהוג להכין מ18 קראט מפני שטבעת זו בעל משמעות סמלית ונשארת לאורך זמן. אכן יש אפשרות להוזיל את עלות הטבעת לקנות טבעת העשויה מ14 קראט. יש גם טבעות גולדפילד. טבעות גולדפילד הן טבעות מצופות זהב והן לא עשויות מזהב.

 

כיצד בוחרים יהלום?

מחיר היהלום ואיכותו משתנה לפי כמה פרמטרים : משקל היהלום, צבע היהלום, נקיון היהלון וחיתוך היהלום.

 

משקל היהלום

מידת המשקל של יהלומים היא קראט (אותו שם של מידת איכות הזהב אך אין קשר בינהם). קראט (יהלומים) 1 מסמל 0.2 גרם. מקובל לקנות טבעות אשר היהלום שבהן במשקל 0.5 קראט – כלומר משקל היהלום בגרם הוא 0.1. צירוף של יהלום במשקלים קטנים יותר יהיה זול יותר מיהלום אחד במשקל זהה.

 

צבע היהלום

יהלומים מגיעים ברמות שונות של שקיפות. יהלומים צבעוניים הם נדירים מאוד ויקרים יותר. רוב היהלומים הם בגוון שקוף-צהוב. יהלום הוא איכותי יותר ככול שהצבע שלו שקוף יותר. חלוקת האיכות מסומנת באותיות:

  1. חסרי צבע – D-F 
  2. כמעט חסרי צבע – G-I 
  3. צבע קל – J-L – יהלומים עם צהבהבות קלה
  4. צבע חזק – M-Z – יהלומים עם צבע ברור אשר אינם נחשבים איכותיים דיים לטבעות אירוסין.

 

נקיון היהלום

ניקיון היהלום הוא המידה שבה יש פגמים יהלום. פגמים יכולים להיות שברים, בועות, כתמים, סדקים ועוד. רוב היהלומים המצויים בשוק הינם בעלי פגמים אך שלא ניתן לראות ללא הגדלה בעזרת עדשה.

 

חיתוך היהלום

איכות החיתוך משפיעה על איכות היהלום. חיתוך בזווית חדה לדוגמה הוא איכותי יותר אך מוריד יותר ממשקל היהלום בזמן החיתוך. במקומות מקצועיים יבצעו את החיתוך באופן אופטימלי מבחינת מידות קוטר האבן, גודל המשטחים השונים ומשקלה של האבן.

 

עיצוב מיוחד של טבעת

 

אולי יעניין אותך גם