הבהלה לזהב – סקירה על השקעה בזהב פיזי

משקיעים מיומנים יגידו לכם ששוק הזהב מעולם לא היה פופולרי כל כך. בימים כאלה, שבהם בועת הנדל"ן מאיימת להתפוצץ לכל עבר, שהבורסה עולה באי הלימה מוחלטת ביחס למצב האבטלה במדינה, ושהשקעה במניות נשמעת לרבים כמו דרך מאוד מעורפלת להגדיל אתת ההון העצמי שלהם, יש אפיק השקעה אחד, יחיד ומיוחד, שחשוב להתייחס אליו כראוי.

 

לאן כולם בורחים ?

הקורונה הביאה אתה הרבה חידושים, וגם הוציאה הרבה מאוד שדים מהקופסה. זה לא שזהב פתאום הגיח לעולם מתוך תיבת פנדורה וכולם בונים על עלייך ערך מטאורית, אלא הוא פשוט מוגדר כהשקעה יחסית בטוחה: בעולם שבו כלכלות ובנקים רבים בעולם מתנהלים עם ריבית שלילית (והבנק המרכזי ממש לא בדרך להפוך את הקערה), ושוק המניות עשוי להתרסק בכל רגע, הזהב מהווה מקום "נוח" להשקעה.

כל עוד בנקים ומדינות ממשיכים להדפיס כסף ולכאורה "לאיים" באינפלציה, השקעה בזהב הופכת אטרקטיבית וזולה יותר, עקב היחלשות מטבעות כמו הדולר והאירו.

 

אירועי מפתח שעשויים לשנות את התמונה

השווקים והבורסות ברחבי העולם מושפעים באופן ישיר מהמצב הכלכלי בעולם ומתנועתיות הכסף של האנשים, ובתקופה כמו זו, כשאנשים מגינים בגופם על כל שקל שיש להם, הבורסה בסכנת קריסה תמידית: מומחים רבים טוענים כי השיא עוד לפנינו, ואם עד עכשיו ישראלים רבים "אכלו" את החסכונות, עכשיו כבר לא נותר להם הרבה, ויש לצפות לשפל חדש.

בנוסף, אירועים רבים ברמה העולמית עשויים להשפיע על הבורסות ולחזק את הרצון של משקיעים רבים "לברוח" לזהב: חילופי ממשל בארה"ב, אסון אקלים וטבע, ברקזיט עם הסכם לא מספיק טוב או ללא הסכם כלל, מלחמות סחר בין ארה"ב וסין, ועוד.

ישנן סיבות רבות שעלולות להשפיע על כלכלת העולם, וגם אם הן לא קורות בפועל, מספיק "ציוץ" אחד של איש מתוקשר מספיק, והבורסה משנה את פניה.

 

מקרי קיצון

מספיק שבוע אחד של טירוף, כמו זה שהיה בונצואלה (ראש האופוזיציה הנהיג הפיכה כנגד השלטו והמשטר התרסק), כדי לגרום לאינפלציה בקנה מידה בלתי נתפס, כזה שיגרום לכסף לשכב ברחובות, ואף אחד לא ימהר להרים אותו, פשוט כי הוא כמעט לא שווה שום דבר, אפקט ישיר של קריסת כלכלה ונפילת משטרים של מדינות.

 

איך נכנסים לעולם הזהב ?

הדרך המוכרת יותר היא להשקיע בקרן שבמהותה מחקה את מחיר הזהב, שמה בישראל הוא ETF. קרן נוספת, הוותיקה ביותר, היא SPDR Gold share, סימון GLD. הקרן חושפת את המשקיעים לזהב על ידי החזקה של מטילי זהב שנמצאים בכספת ייעודיות ורובן ממוקמות בלונדון. ניתן גם להשקיע בחברות שונות לכריית זהב, אך אלה אינן "מחקות" את מחיר הזהב.

מקווים שנהניתם לקרוא ומזמינים אתכם ל שקוף פורטל פיננסי להרחיב את הידע עם מידע פיננסי נוסף ויקר ערך בימים אלו.

תיהנו!

 

זהב - תמונה להמחשה

אולי יעניין אותך גם

עולם העסקים
כללי
סגנון האופנה בעולם העסקים

מי שחיים ונושמים את תחום העסקים, יודעים כי הם לא יכולים להגיע לפגישה עם כפכפים, מכנסיים רחבים וחולצת בטן. שכן, יש סגנון אופנתי בעולם העסקים

קרא עוד »
מה זה צמיד
כללי
מה זה צמיד טניס?

יוקרה, פאר, שיבוץ נוצץ וקלאס – כל מה שרציתם לדעת על צמידי טניס!   מה זה צמיד טניס? צמידי טניס הם צמידים יוקרתיים שמאופיינים ברצף

קרא עוד »
מנגל פחמים מקצועי
כללי
הכל על מנגל פחמים מקצועי

אהבה למזון צלוי היא כזו שמרבית הישראלים חולקים. בעבר, כשאמרנו "מנגל פחמים" הכוונה הייתה לחתיכת נירוסטה מקומטת עם רשת צלייה חלודה מעליה. היום, כשאומרים "מנגל

קרא עוד »