יהלומי מעבדה – טובים יותר לסביבה

יהלומים עולים לכדי חומר גלם המעטר תכשיטים רבים כמו לדוגמא שרשראות טבעות ושעונים.

המאפיין העיקרי של יהלום הינו כי זו נחשב לחומר גלם איכותי שבשל ביקושו הפופולרי אין כבר ניתן למצוא אותו רק בצורתו הטבעית.

אם כך, אתם בטח תוהים למה כלל נעדיף לרכוש יהלום ממעבדה על פני רכישת יהלום טבעי.

הרי שיהלומים טבעיים מעידים על סטטוס ואילו רכישת יהלומי מעבדה עשויה לעלות לכדי ניסון להטעות את הסביבה כך שתחשוב שאנו שייכים למעמד  סוציו אקונומי גבוה.

אם אתם אכן מאמינים בהנחה זו אנא הרשו לנו לפוצץ את בועתכם– ליהלומי מעבדה יתרונות רבים הגוברים על אלו של יהלומים טבעיים.

 

יהלומי מעבדה אל מול יהלומים טבעיים

יהלומים טבעיים אומנם נוצרו בטבע, כאשר בהמון מן המקרים הטבע יוצר דברים אשר ידם על העליונה אל מול גרסתם הסינטטית של אותם פריטים. עם זאת, אין כלל זה חל בהקשר לעניינו. תחילה, יהלומי מעבדה יותר נפוצים וקל יותר ליצור אותם. מה גם שלוקח פחות זמן ליצור את  יהלומים אלו בהשוואה ליהלומים טבעיים, כאשר כל המאפיינים הללו מביאים לכך כי מחירם של הסינטטיים נמוך יותר בלפחות 20 אחוז. כך, תכשיטים העשויים מיהלומי מעבדה עולים לכדי פריטים שרכישתם יותר נגישה ואטרקטיבית לכלל האוכלוסייה.

 

יהלומי מעבדה טובים לעולם

דיי למלחמות

כריתת יהלומים טבעיים בכוחה להביא לכדי התחוללות של מלחמות רבות, עבדות והתעללות בחיי אדם –  הרי שמדובר במשאב יקר ונדיר, שבדומה למשאבי טבע רווחיים אחרים כל הסובבים רוצים לשים את ידיהם עליו. כך, עידוד גישה השמה את ידיהם של יהלומי המעבדה על העליונה בכוחה גם למנוע את השלכות שליליות אלו.

 

אקולוגיה

בדומה לסוגיית המלחמות והעינויים הנלוות לכריתת יהלומים טבעיים, נדירותם וערכם הרב של היהלומים אלו אף גם הביאה לכך שגופים ומדינות מוכנים לקדם כל צעד שהוא בכדי להשיגם, דבר אשר יטיב עמם כלכלית.

 

מיקום הכריתה

היות והמטרה המרכזית העומדת בפני מדינות וגופים אלה הינה להתעשר, אין אלו אף גם לוקחים בחשבון מה יקרה לסביבה ממנה יכרתו את היהלומים. יהלומים טבעיים ממוקמים באזורים שונים בכדור הארץ כך שמקומות אלו עשויים גם לכלול שמורות טבע יערות ומקומות טבעיים נוספים. לפיכך, בהמון מן המקרים נוצר מצב בו חלה כריתה של יהלומים מאזורים מוגנים כאשר מנקודת מבטם של בעלי הכוח התועלת בהריסתם גוברת על הנזק.

 

כל האמצעים כשירים

הרצון העז להתעשר על ידי משאב טבע זה הביאה לכך שאין המקדמים את כריתתו פוסחים על השימוש בכל אמצעי כריתה שהוא. בהמשך לכך, היות התעשרות הינה מטרתם היחידה, אין גם מנסים לחשוב על דרכים אשר יביאו לכריתת היהלומים תוך שמירה על האזור המוגן בו ממוקמים.

אם כך, אילו הנכם מעוניינים ברכישת יהלומי מעבדה אל תתביישו – תפנו אל  https://dixit.co.il

 

טבעות מעוצבות

אולי יעניין אותך גם